reklama

Vitaj realita

Od začiatku nám všetci vštepovali do hláv: ,,Dobre sa uč, bude z teba niečo!“ To mám teraz na rodičov a učiteľov povedať, že ma klamali? Myslím si, že skôr to malo znieť takto: ,,Buď sviňa, dostaneš sa ďaleko!“

Písmo: A- | A+
Diskusia  (25)
Obrázok blogu

Čím viac je človek poctivý, tým viac je v podstate chudák. Ja som nikdy nikoho neoklamala, len aby som sa dostala niekde podvodom. Nikdy som sa nesnažila zhodiť toho druhého, aj keď som vedela, že mám na to viac, ako on. Ale hold, šikovným patrí svet!

Som študentka vysokej školy, no aj napriek tomu sa snažím neustále hľadať nejakú brigádu alebo prácu. Samozrejme, neúspešne. A čo môžem čakať, keď nestojí za mnou generálny riaditeľ firmy Ferka Mrkvičku alebo podobný ,,srandista“. A tak študenti s rovnakým problémom, musíme sa predierať svojpomocne. Za týždeň pošlem asi tri životopisy do rôznych firiem. Ozve sa mi niekedy až jedna. Alebo odpíšu také somariny, ktoré ma len zbytočne urážajú a vytáčajú. Ďalší sú na tom trochu lepšie. Pozvú vás na pohovor, kde vám nasľubujú hory doly a keď príde na lámanie chleba, zrazu už mali vybraného vhodného záujemcu. Je zaujímavé, že sa majú ozvať o týždeň, ale túto správu vám nečakane oznámia asi druhý deň po pohovore. Veru nadarmo sa hovorí, kto hľadá ten nájde, a ako rýchlo. No a vy môžete oslavovať ďalšie super výhodné zaradenie do evidencie uchádzačov o dané miesto. A teraz prichádza na rad vrchol rebríčka pohovorov a ich obľúbená veta: ,,Ale veď vy ste študentka!“ No, celkom novinka pre mňa, ale ešte som nezistila, či to je dáka choroba alebo niečo ešte horšie. Nevadí. Po takýchto incidentoch treba hľadať ďalej. Veď na vás čakajú inzeráty, kde sú potrebné dva roky praxe. A kdeže ich naberiem, keď som študent a mám imaginárnu chorobu?

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ide o to, že pre firmy a zamestnávateľov je asi nepochopiteľné to, že študent denného štúdia nemá až taký veľký problém prejsť na externé štúdium. Koniec koncov, pre univerzitu je to len výhoda, že ma ďalšieho platiaceho. Takže, nemôžem pracovať, lebo som študent, nemôžem pracovať, lebo nemám prax. Chcem pracovať, musím mať titul, snažím sa študovať, aby som mala titul, nemôžem pracovať, lebo nemám prax. To je lotéria však?

Najhoršie je na tom to, keď sa začne človek dostávať do stavov sebakritiky a začne si myslieť, že za všetko toto odmietanie nakoniec môže on sám. A že problém je nakoniec v ňom. A to je najhorší stav, do ktorého sa človek môže dohnať sám.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nezobrali ma, nevadí, veď nič sa nestalo. Ale má to byť stále takto dookola? Stále sa správať ako splachovací záchod? NIE! A preto, naučte sa byť sviňou! Klamte, vtierajte sa každému, kto môže svojim spoločenským postojom nejako pomôcť, zapierajte, tvárte sa, že ste pojedli všetku múdrosť sveta, aj keď neviete o čo sa jedná a opakujte si, že vás nič a nikto nezastaví. Veď tak to všetci robia, nie?

Zuzana Gacíková

Zuzana Gacíková

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ozaj to tu mám všetko vypísať?:) Som milujúca priateľka, speváčka, divadelníčka, moderátorka, študentka, no najmä Zuzanka, ktorá píše o všetkom, čo jej napadne! Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu